середу, 30 березня 2016 р.

 ТВОЄ   ЖИТТЯ  -   ТВІЙ  ВИБІР



 Мета: - глибше ознайомити учнів з поняттям « життя»,» цінність»;
-         допомогти з’ясувати такі питання: для чого людина живе на Землі? Що зробити для того, щоб життя було гарним?;
-         виявити причини життєвих негараздів та шляхи їх усунення;
-         вчити  аналізувати свої вчинки, вчинки оточуючих;
-         формувати високу мовну культуру, встановлювати тісні стосунки з рідними, однолітками.
-         виховувати чесність, довіру, відвертість, людяність, етичні норми поведінки.


 «Пам'ятай! Життя — це дар, великий дар.
 І хто його не цінує, той цього дарунка не заслуговує».
 (Леонардо да Вінчі)

 Обладнання:
 1)картки із висловами про сенс життя; 
 2)епіграф (Слайди).
3) кольорові стікери,  ватмани, кольорові фломастери, ножиці, клей, сліди.
4)плакати «Дерево життя», «Правила мого життя».
5)колажі, виготовлені учнями.





1.Слайд  «Про життя». (Презентація)
2.Вступне слово вчителя.
   Учитель. 
  Ці слова належать відомій у всьому світові жінці  - Матері Терезі, життя якої стало яскравою сторінкою милосердя і самопожертви. Нам усім варто прислухатися самим і донести до серця кожного цей вислів, який повинен стати для нас життєвим кредом.
Кожному з нас хочеться бути задоволеним своїм життям. Серед багатьох критеріїв щастя, одним з найважливіших для кожної людини є самореалізація. Хтось все життя шукає себе в різних і щоразу нових заняттях та ганяється за враженнями, інший – залишається вірний лише  одному ділу, ставить перед собою цілі і надіється, що коли доб’ється найвищої з них, то все ж таки стане щасливим.
Поки що у 16 років для самореалізації вистачає кола друзів та улюблених хобі. Але скоро, після закінчення школи, для вас, як і для багатьох інших ваших однолітків, відкриються нові можливості. Така людина, як кораблик у відкритому морі, повинна вибрати, в якому напрямі тримати курс. А якщо не визначиться, то нестиме її кораблик течією, вітром, хвилями не зрозуміло куди. Довго носитиме, поки не приб’є до якогось берега. Але і таке плавання задоволення не принесе, і берег буде не тим, яким хотілося, тай часу втратите багато. Тому краще зразу вирішити, чого ви хочете у житті, і яким шляхом будете цього добиватися.
Учитель.
        Сьогодні ми з вами поговоримо про наше життя, здібності та можливості, вибір, який нам постійно доводиться робити в житті, а також про цінності життя, подумаємо над питаннями:
 — Для чого Живе людина на Землі?
 — Що потрібно зробити, щоб життя було в радість?
 — Які ідеали і цілі в житті можна вибрати?
   Щоб у нас вийшла цікава розмова, мені буде потрібна ваша допомога:

АКТИВНІСТЬ – ЩИРІСТЬ – ВІДВЕРТІСТЬ

3. Технологія «Мозковий штурм».
Учитель.
 Ставиться проблема. На дошці записуються всі запропоновані варіанти.
 — Що для кожного з вас найцінніше в житті?
 {родина, здоров'я, щастя, ,гроші, друзі і т. д.)
  Отже, слово «життя» багатозначне. Воно охоплює різні сторони дійсності:
 Слайд.

 4.Робота в групах.
  Учні діляться на 3 групи (за кольорами світлофора). Кожна група отримує вислів. Після обговорення  1 представник висловлює думку групи.

1 група
Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?

2 група
Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»? Чому?

3 група
 Що важче: будувати життя чи пристосовуватися до нього?  Чому?

Висновок.
   Потрібно пам'ятати, що живеш серед інших людей, поважати їхнє право на життя, відчувати відповідальність за оточуючих (батьків, друзів тощо).



       Людей — мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом,  їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед.
  І яким буде це життя залежить ….
5.Дерево життя
Учням на крону дерева необхідно прикріпити стікери з власними висловлюваннями про те, Що заважає і що допомагає їй у житті
Висновок.
   Життя – це неоціненний дар, який даний нам Богом і який ми повинні використовувати з розумом і високою точністю. Життя дається нам тільки один раз і наробивши помилок, виправити їх буде дуже складно. У сучасному світі є багато негативних впливів на життя. На мою думку, життя таке прекрасне, що марнувати його на шкідливі звички не варто.

 Продовжимо роботу в створених групах.

6.Робота в групах
   Вправа «Ідеальна людина з точки зору…»
 1 група – лікаря
 2 група – священника
 3 група – міліціонера
-         Чи всі перераховані якості ви маєте у себе?

Психолог.
   
7.Вправа «Аукціон». (Презентація)
Слайди.
Учитель.
  Зважаючи на те, що ми сьогодні почули і про що дізналися, пропоную вам розробити  власний шлях до щасливого життя. Згадайте, про що йшла мова на цьому заході, що нового ви почули і що використаєте в майбутньому.
      Ви отримали сліди, яких потрібно висловити те, що кожен з вас буде робити на шляху до щасливого життя.

8. Вправа «Кроки до щасливого життя»

 Висновок. 
       Сьогодні ми торкнулися дуже важливої теми – життя. І я впевнена, що ви  будете робити правильний вибір у житті.
  




                                                                                      






Немає коментарів:

Дописати коментар