вівторок, 3 листопада 2015 р.

Основні напрямки класного керівника

Класний керівник – перша та найголовніша людина, яка опікується класом та формує учнівський колектив. До мене завжди можна звернутися за допомогою чи порадою. Я можу бути доброю або злою, суворою чи поблажливою, веселою і сумною, але повинна вміти захопити, повести, згуртувати, відкрити світ, завоювати авторитет серед дітей. Найкраще це зробити, поважаючи кожного учня як особистість із власними думками, поглядами.
 Найважливішими рисами характеру класного керівника є: веселий настрій, любов до дітей, справедливість, доброта поєднана з вимогливістю. В.Сухомлинський сказав із цього приводу: «Підліток помічає у мені недоліків у сто разів більше, ніж я міг подумати про себе». Потрібно дуже любити дітей, бути терплячим, щоб із розумінням сприймати критику підлітків. Бо підліток, за словами Сухомлинського, - це «Квітка, краса якої залежить від догляду». Щоб дитяче серце не стало холодним, нам потрібно самим дбати про вогонь наших сердець, який міг би зігріти кожну дитину. Але це нелегко… А ще треба навчитися відчувати кожну дитину, намагатися зробити так, щоб у школі їй було комфортно і цікаво. З учнями потрібно бути чесним, відвертим, справедливим.

Своїм завданням у роботі з учнями бачу виховання різнобічно сформованої особистості з високими моральними якостями, рисами громадянина і патріота, працьовитої і творчої, готової до самостійного життя,  конкурентоспроможної у сучасному суспільстві
           Як класний керівник, упевнена, що необхідний широкий підхід до особистості дитини, украй важливо розуміти всебічний розвиток не як розвиток певних сторін і якостей особи, а як їх органічну єдність і цілісність.
         У сучасних умовах, на мій погляд, необхідно дійти до кожного учня, створити умови для розвитку індивідуальних здібностей, сформувати в дитини потребу до самовираження. Кожна людина хоче бути значною, соціально самостверджуватися, тому основним виховним завданням  вважаю реалізацію особистісно-орієнтованого підходу до виховання.
Мій педагогічний девіз: «Люби, твори, прощай!». Я твердо вірю в силу виховання, яка складається з дуже простих компонентів: любові до дітей, слова вчителя, сили особистого прикладу, справедливості - основи довіри;  здатності прощати дитину, доброти. 
Вчитель - учень -  єдина духовна спільнота, а життєвий шлях дитини - шлях радості. Головне в моїй роботі - виховання учня як особистості. І в це поняття я вкладаю духовне збагачення, широкий світогляд, ерудицію, високу моральність, товариськість, здатність впливати на рішення і діяльність колективу, не протиставляючи себе.
 На сьогоднішній день наш клас - 25 учнів. Кожен з них – це унікальна неповторна особа. Тому ми намагаємось дбайливо з любов’ю і пошаною ставитись до себе і до оточуючих , приймати себе і інших такими, які ми є.
Твердо дотримуюся заповідей вихователя:    
   - не виховувати у поганому настрої («спокій, тільки спокій»);
   - визначити, чого хочеш для дитини, дізнатися, що вона думає із цього приводу;
   - надати можливу самостійність;
   - не підказувати готового рішення, а показувати можливі шляхи до нього;
   - не пропустити перший успіх дитини;
   - робити своєчасні зауваження;
   - оцінювати вчинок, а не особу.
 Хорошим класним керівником стати не легко. Проте ним може стати кожний учитель ,який при наявності високих моральних якостей наполегливо працює над собою, сумлінно ставиться до дорученої справи. Школярі часто згадують трудові справи, захоплюючі походи та екскурсії, шкільні вечори та веселі новорічні ялинки. Не забувають й задушевні бесіди з класним керівником, його дружню підтримку у важку хвилину. Багато учнів після закінчення школи  підтримують  зв’язки зі мною. Вони телефонують, просять у мене поради, діляться зі мною своїми радощами і прикрощами, досягненнями та успіхами у навчанні, в особистому житті та праці. ...
Я щаслива, що обрала саме професію педагога, що маю можливість спілкуватися з дітьми. Я з радістю віддаю всі свої ідеї дітям, і радію, коли бачу, як вони вбирають у себе всю інформацію, надану мною, настрій, який я несу їм, радість і щастя, яке мені хочеться розділити з ними.

  

Немає коментарів:

Дописати коментар